Oppas oma!

Echt waar, een paar uur springen op muziek met hoge hakken….das toch niet zo handig! Ik heb me nu toch stijve kuiten en zere voeten! OO en een zere keel van het zingen…..Maar het was wel onwijs gezellig! En uiteindelijk gewoon maar op m’n blote voeten gedanst, gaat ook heel goed, kun je nog hoger springen! Waar heeft deze muts het nu weer over (dat zou Margot dan tegen mij zeggen). Nou we hadden dus gisteravond onverwachts een feestje en nu Trudy hier is, konden we ook zo weg!

Annie had gevraagd of ik mee wilde helpen met het decoreren van de skihill lodge. Daar was gisteravond het small business diner. Vorig jaar had ik ook meegeholpen en nu dus weer samen met Annie. Vrijdagmorgen en zaterdag hebben we behoorlijk ons best gedaan en we waren behoorlijk trots op ons zelf. (en ik ben ook erg trots op m’n tafel stukken). Ik werk tegenwoordig meer met vrijwilligers werk en onbetaalde klussen dan betaalde… en heb ‘t er nog behoorlijk druk mee ook. Wel even leuk dat we tijdens het diner allebei speciaal bedankt werden voor het werk wat we hadden gedaan. (helaas moeten er nu nog knappe stoelen komen of geld zodat we ze volgend jaar kunnen bedekken)

De kinderen hadden zaterdagmorgen natuurlijk eerst nog hockey en kwamen daarna even bij mij kijken. uiteindelijk liepen ook de kinderen daar rond, mooi sleeen met Kurt achter de skido en met de pistenbully/ groomer omhoog de skihill op. Er was de laatste dagen behoorlijk wat sneeuw naar beneden gekomen en vandaag dooit het weer als een gek! In iedergeval lekker voor de kinderen om buiten te ravotten! Kurt vond dat Olaf en ik ook moesten komen op het diner, hij had toch nog plaatsten over, zodoende dat we ‘s avonds bij zijn personeel aan tafel zaten. Nou ja, puur met het eten dan, daarna ik vooral heel veel dansen en Olaf….. (dat weten jullie wel). En het kwam natuurlijk extra mooi uit nu Trudy hier was, hoefden we nergens verder aan te denken. Ze heeft ook nog de gasten die ik had binnen gelaten. In december heb ik wel vaker gasten. Ik had ook een aanvraag voor kerst avond, maar dat doe ik niet. Gaan ze maar naar een hotel!

Woensdag had ik Trudy van Kamloops gehaald. Ging allemaal precies, kinderen gedropt bij school, naar Kamloops, boodschappen en precies optijd bij het vliegveld, terug en de kinderen weer thuis. Naar de hockey, eten en daar was Olaf ook. Donderdag was het kerst concert, extra leuk voor oma. Ze deden de Polar express, kindergarten tot grade 4 (groep 1 t/m…even denken…..help….. 6) en elke klas deed een eigen lied en ze zongen ook nog met z’n allen. Helaas stond Piet helemaal achteraan en kregen we ‘m moeilijk op de foto en daarbij wil ie ook niet zo erg meer op de foto. Saar stond mooi vooraan. Met het lied van Saar de klas hebben we toch gelachen, de tranen rolden denk ik bij bijna iedereen wel over de wangen. Edward uit Saar haar klas kon 2 woorden van het liedje en zong deze dan ook letterlijk uit volle borst. Zo erg dat hij al roder aanliep en al harder ging zingen, te schattig en zo vermakelijk! Het leuke aan die leeftijd is dat ze nog volop zingen, Saar ook. Piet schaamt zich ergens al, “hoeft niet zo nodig”….want we zijn zo stoer!

Oma en de kinderen hebben ook nog een poging ondernomen om een “gingerbread” huis te maken. Dat is iets dat er hier helemaal bij hoort en ik dit nu pas voor de 1e keer doe. Het is inderdaad wat ik al dacht een gepriek, maar wel grappig. Vooral dat het bouwen toch niet zo eenvoudig is! Door het gewicht van alles stort het huis vrij snel in, of wij deden iets vreselijk fout. Maar goed, het huis staat, met enige ondersteuningen….

1 reactie op “Oppas oma!

  1. Ah, een gingerbread huisje… altijd leuk… maar ik “lijmde” de basis een avond van tevoren (en zonder de hulp van kleine kinder handjes) al in elkaar, kan dat alvast hard worden voordat de kids ‘m verder volladen met al dat suiker-spul… :-)

Geef een reactie

